Dec 29, 2009

jangan menilai org dari cara dia berpakaian!

refer tajuk diatas.
itu adalah dari status FB puan Nadia, teman persekolahan aku di Bukharyan.
wah...sungguh glamer bila menambah imbuhan -an di belakang nama sekolah aku tuh. ^^

kamu, (cewah...blagak mcm ramai je org lalu kat kapet putih aku neh!) setuju ke ngan ayat penyata kat tajuk tuh?

bagi aku pula, kadang-kadang pakaian adalah penilaian yang tepat mengenai seseorg.

contohnya, ada org yg menganggap lebih baik tidak bertudung tapi tak mengumpat.
maka adakah jika bertudung dan mengumpat adalah orang yang lebih jahat dari tak betudung dan tidak mengumpat?

seseorang yg menutup aurat itu sekurang2nya dia sudah akur dengan ketetapan tuhan, bagaimana orang boleh menilai yg tidak akur ketetapan tuhan tuh lebih baik orangnya?

mungkin aku agak kekampungan, tak cukop moden.
lantak la...tapi hukum tetap hukum apa, yang kau sebok nak bangkang2 tu apa hal. sapa kau tuh?

aku cukup terasa sakit hati kalau orang suka membezakan antara yang pakai tudung ngan yang tak pakai tudung.
dah sah2 yang pakai tudung tuh ikut arahan tuhan, napa nak bandingkan dengan perbuatan jahat?

sikap manusia biarlah tuhan yang menilainya NANTI.
bukan kerja manusia menilai sesiapa...
kita bukan maksum.. yg pandai2 nak menilai orang tuh jahat ke lagi teruk ke.

apa kau ingat kau tuh baik sangat?

ehem::mungkin entri nih sdikit larik dari tajuk, lantak lah. yg penting aku tak suka dibandingkan dgn org yg tak pakai tudung sbb aku rasa yang pakai tudung tuh lagi elok kot.. T_T

3 comments:

hadi said...

aku paling tabley blah kalo artis2 tak pakey tudung sebab "nak mencari rezeki yg halal"..halal apenye kalo at the same time langgar perintah Tuhan..cakap jela "saya menyimpan azam satu hari nanti saya akan bertudung juga"

tp yg sengal tu, dah pakey tudung, tanggey balik..alasannya sama la "nak mencari rezeki yg halal"

[komen ini juga tidak berkait secara langsung dgn entri ini]

hanidiyu said...

aku pon tak ska bila org tuh mls nak kai tudung salahkan menda len plak penyebab dia tak pakai tudung...


hahah

hanidiyu said...

[entri neh sepatutnya tajuk...
tudung::ko nak pakai ke tak nak?]

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails